söndag 2 augusti 2009

Trött efter renovering



Måndag, onsdag, torsdag, fredag och lördag har vi varit i Haverdal och renoverat. Jag har spacklat, slipat, målat inomhus och utomhus, tapetserat, slängt skräp på tippen. Det har varit långa dagar med mycket slit. Det är mycket värre att ha semester än att jobba! Kom fram till igår att nästa år kommer jag inte vilja ha semester för det betyder så himla mycket mer slit.
Jag har ju nämnt att Petter har varit förkyld tidigare i veckan och idag har han lyckats smitta mig. Är tjock i halsen och har ont, huvudvärken knackar på dörren och vill komma in och Petter har knaprat slut på panodilen. Tur att vi ska käka söndagsmiddag hos Petters föräldrar idag, får passa på att sno med mig några panodil därifrån så får jag banka på apoteksdörren imorgon när dom öppnar.

Sååå himla typiskt att jag ska bli dålig dagen innan jag ska jobba. Känns sådär kul att behöva sjukskriva sig det första man gör efter semestern.. Får se hur jag mår under dagen, får hoppas att förkylningen inte bryter ut så jag kan jobba imorgon. Behöver pengarna nu eftersom att det inte är gratis att renovera ett hus.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida