tisdag 23 juni 2009

Midsommar helgen

Midsommar.


På midsommaraftons morgon tog jag och Petter en promenad
till Vallberga 3-4km för att köpa nybakade frallor
och på vägen hem plockade jag lite blommor i vägkanten
som jag skalle ha till min midsommarkrans.
Det var väldigt skönt att ta en lång morgonpromenad och
speciellt med älsklingen min ;)
Efter frukosten forsatte vi att vara duktiga, jag fixade lite inomhus och
Petter tvättade altanen. Rätt som det var så hörde jag
att Petter ropade på mig och jag gick ut för att frågade
vad det var han ville. Ser då att han ligger på alla fyra och en stor blodpöl
från honom, först blev jag livrädd men intalade mig själv
att förbli lugn för att kunna hjälpa honom.
Petter släppte trycket på såret från huvudet och en stråle sprutade.
Åkte in till doktorn men som tur var så behövde han inte sy
men fick ett stort plåster på huvudet.
När han hade vilat en stund och återhämtat sig promenerade vi till
Joel och Sofia för att fira midsommar.
















Petter fick låna min krans för att dölja plåstret på huvudet.

Midsommardagen

Ja då var det tänkt att Petter skulle tvätta klart altanen eftersom han
fick avbryta det dagen innan, och att jag skulle sätta
maskeringstejp i köket för att måla väggarna senare i veckan.
Men inget av detta blev av, vi gjorde absolut ingenting denna dagen.
Vilket var himla skönt att bara ligga och mysa och gosa en hel dag =)
På söndagen fyllde Hilma, svärfar Lars och Petters kusin Erik år.
GRATTIS!
Var på Hilmas 2 årskalas och hon blev väldigt glad för presenterna.
Hade köpt Hello Kitty kläder till henne som hon tog på
sig direkt ;)

I igår var jag på mödravårdscentralen,
LUNG alla som nu tror att jag är gravid! Jag följde med My
dit och hon var beräknad till att föda som i lördags men allt är
bara bra med henne. Vi gick runt på stan och njöt utav solen
och tog varsin mjukglass.
Jag målade även taket på lilla toan igår och ska måla en andra gång
idag och hoppas på att det ska räcka med två gånger.
Bäst att sätta fart att måla för snart ska jag iväg och jobba.
Hej svej leverpastej (bläää)

1 kommentarer:

Klockan 23 juni 2009 kl. 11:52 , Blogger Mysan´s blogg sa...

Du kan få komma hit och fortsätta att måla här om du vill =)

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida