tisdag 9 juni 2009

Bra kämpat Annie!



Idag har jag varit i stallet och fick kämpa ordentligt med en pigg häst men lyckades trötta ut honom efter ett tag så jag kunde börja rida ordentligt sen. Jag hann knappt komma hem förrän jag skulle iväg och springa med Annie. Under tiden jag bytte kläder slängde jag i mig ett äpple för att få lite energi till joggningen. Sprang med Annie första varvet och det var bra kämpat av Annie som sprang trots att hon fick ont i benen. Men jag växlade upp tempot i andra varvet och sprang som en blådåre och det kändes riktigt skönt. Är stolt över mig själv som trottsade regnet och sprang en runda =)


När jag kom hem så hörde jag katten jama högt så jag gick ut för att kolla om han var i slagsmål eller något liknande. Men det visade sig att han hade en liten fågel i munnen som han stolt ville visa upp. Men när han jamade så flög fågeln iväg och in på inglasningen och katten efter i högsta hugg. Fick till slut tag på katten och slängde in honom och sen skulle jag försöka schasa ut fågeln, men den flög gång på gång in i fönsterrutan. Till slut hittade den ut och flög upp i ett träd och satte sig. Det värsta utav allt var att fågelns kompis låg redan precis vid dörren, död. Stackare!

Nu kommer snart älsklingen hem och då blir det gos i soffan ;)

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida