torsdag 2 juli 2009

Helsingör

Lilla eller stora Liam var så himla snäll när vi var över till Danmark i tisdags, trots 2 timmar försenad middag sa han inte ett ljud mer än när han skrattade. Så underbar! Det bästa av allt var att JAG lärde honom ett nytt ord. Hoppas att han kommer använda ordet mycket på sina föräldrar, KILLEKILL :D
Jag skulle köpa lite öl om dom hade något erbjudande på färjan, och det hade dom men det fanns bara 4 flak kvar och Ida skulle haft 6st. Hon fick ta dom som var kvar och jag blev utan, men jag och Petter ska till Tyskland någon dag och storhandla inför våran fest snart. Vi hade strålande väder i Danmark, varmt och skönt och vi svalkade oss med en stor mjukglass. Jag beställde en liten men den var som en svensk mellan storlek.. Ida tog en mellan men den var ju som en stor och hon orkade inte äta upp hela trots att Liam hjälpte till.







När jag kom hem från äventyret var jag helt slut och hade ont i fötterna. Men frammot kvällen när det blev lite svalare följde jag med P och kollade på när han tränade. Satt och laddade för jag hade planerat att springa en runda. Det blev en ganska lång runda, längre än planerat, 8,7km. Är stolt och väldigt nöjd med tanke på att jag inte tränat något dom senaste två veckorna pga att jag har haft ont i halsen.
Ikväll ska jag på det igen men tänkte bara springa 5km idag, är säkert trött och stum i benen.

Igår var vi på bio och såg The proposal. Grymt rolig film! Ett tips från mig, se den!

Jag ville väldigt gärna se Ice Age 3 för den hade premiär igår, men Petter var inte lika förtjust i att se den.. Förstår inte varför. Jag bara älskar 1:an och 2:an. Någon som är sugen på att följa med mig på bio för att se den?

Idag har jag hantverkare hemma som byter taket på våran inglasning. Inte så roligt när det regnar in från det gamla taket... Hade tänkt ligga och sola idag men känner inte riktigt för det när dom är här, dom är på baksidan och fixar, precis där solen tittar fram. Så här sitter jag inomhus när solen strålar för fullt, men det är ganska svalt och skönt här inne =)

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida