tisdag 7 juli 2009

...

Grattis My och Dennis till eran söta Nathalie som kom till världen i fredags!

När jag kom hem från jobbet i lördags morse så åt jag och Petter en god frukost. Sen hade han planerat hela dagen för oss båda. Vi hämtade upp Joel och åkte till stranden. Badade i havet första gången och det var otroligt varmt i vattnet! =) Solade badade och hade det riktigt skönt. På vägen hem stannade vi till hos Roger och killarna tog några kaffejögar. På kvällen åkte jag och Mr P ut och åt på Brasseriet, blev bara så fruktansvärt mätt så jag mådde dåligt. Tanken var att vi skulle se Ice Age 3 på bio den kvällen, men jag var på tok för mätt för det så vi åkte hem till soffan. Jag somnade gott där och Petter drog vidare ut till Ränneslövs pub och när han kom hem vid ett tiden på natten väckte han mig så jag kunde krypa ner i sängen istället. Varför är det så himla skönt att somna på soffan?



På söndagen tog vi en promenad till kyrkan i Ränneslöv för att se när Algot (Petters systerson) döptes. Han blev lite ledsen när dom gick fram men när allt var över somnade han gott :)
Sen blev det mat i mängder som kocken Frida fixade, och som vanligt var det super gott!
Tårtan var sååå fin. Trots att det var en GI-tårta var den himlans god =)


Smarrig tårta

Igår kväll var vi hos svärföräldrarna och åt kvällsmat, sen tog vi hundarna på en promenad på åsen. Det blev mörkare och mörkare på himlen och när vi nästan var hemma igen började det att blixtra. Små sprang sista biten och tur var det för vi hann knappt bara sätta oss på inglasningen när himlen öppnade sig och värsta skuren kom.





Jag är rädd för åskan sen den slog ner 20m bakom mig för några årsen. Hade som tur var precis stängt bildörren när blixten slog ner i taknocken i stallet och jag såg hur takpannorna och gnistor flög i luften. Min första tanke var att det skulle börja brinna i stallet så jag var på väg ut genom dörren när min mamma greppade ett hårt tag om min arm för att hindra mig. Hon såg nämligen att blixten slingrade sig likt en orm på asfalten precis utanför bilen. Tänk vad som hade hänt om jag hade gått ut och "ställt mig på blixten"... Har aldrig sett min mamma så rädd innan. Kommer aldrig glömma hennes skräck i ögonen. Som tur var så började det aldrig brinna i stallet och det tog ett tag för mig att lugna ner hästarna för dom var väldigt rädda efter den höga smällen.
Sen dess är jag rädd för åskan.

2 kommentarer:

Klockan 7 juli 2009 kl. 15:50 , Anonymous Anonym sa...

Någon GI-tårta va de inte men den va smarrig å fin... så nu har jag syndat ett par dagar!

 
Klockan 9 juli 2009 kl. 13:50 , Blogger Marie sa...

jasså, var var bomsäker på att det var GI-tårta. jaja men den var god iaf! =)

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida