onsdag 31 mars 2010

Promenader + krock

Tog en morgon promenad imorse och det var aningens kallt, eller så var det för att jag hade för lite kläder på mig.. Först under promenadens gång kom jag på att jag skulle haft sekatören med mig för att ta lite björkris för att påskpynta lite här hemma. Försökte mig på att knäcka några grenar men det var lättare sagt än gjort.. Tanken var att gå ut senare och göra det, men det började regna så då avstod jag. Lite bekväm sådär.. =)
På eftermiddagen blev det en promenix med Lisa på hallandsåsen. Det var roligt att snacka lite skit, och vädret blev bättre så solen tittade fram, underbart!

Mamma ringde mig på eftermiddagen och sa att hon blivit påkörd av en bil. Satte hjärtat i halsgropen, men hon lugnade mig ganska snabbt. Hon stod och väntade på att kunna köra över en väg och rätt som det var så kom en bil bakifrån och körde på henne. Hon som körde den andra bilen bad självklart om ursäkt och var medgörlig och tog på sig allt. Anledningen till att hon kört in i en stillastående bil var att hon pratade i telefon.
Ja det händer att jag pratar i telefon vid bilkörning, men nu fick man sig en nyttig tankeställare!
Mamma åkte till sjukhuset senare på dagen för att kolla upp då hon fått lite ont i ryggen och registrera att hon krockat ifall hon skulle få en whiplash om något år. Men enligt läkaren så var det musklerna som sträckt sig eller en inflamation så hon fick lite medicin för det. Nu kan vi bara hålla tummarna att mamma slipper en whiplash skada!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida